Het leerlingpanel van de Windwijzer aan het woord

Een mooi voorbeeld van leren met LEV...

Binnen de meeste Sarkoscholen zijn zogenoemde ‘leerlingpanels’ actief. Dit zijn groepjes leerlingen uit de midden- en bovenbouw die, vaak gekozen door hun klasgenoten, dé vertegenwoordigers om de belangen van alle leerlingen binnen de school te behartigen. Het leerlingpanel biedt kinderen de gelegenheid mee te denken over ontwikkelingen op school en geeft ze inspraak op besluiten.

Een belangrijk team dus, zo ook het leerlingpanel op de Windwijzer in Den Helder (https://www.windwijzer.nl/pg-31870-7-120647/pagina/basisschool_de_windwijzer_den_helder.html).

Faith, Kyra, Sem (secretaris), Sky, Selah, Lux, Noah en Kylan (voorzitter) nemen hun taak dan ook heel serieus. Aan het begin van het schooljaar hebben zij voor zichzelf een missie-statement gemaakt: 
Wij dragen bij aan een fijne sfeer op school en komen met ideeën om de school te verbeteren.’


Recent is er een verdiepende analyse uitgevoerd binnen de school door onderzoeker Marthe. Het leerlingpanel heeft met Marthe en meester Bart de uitslag besproken en nagedacht over hun bijdrage eraan. Hiervan hebben ze een samenvatting gemaakt en dit gepresenteerd in de midden-en bovenbouw.

Hoe die samenvatting eruitziet? Dat kun je lezen op de foto...

Ze gaan niet over één nacht ijs, dit leerlingpanel. Ze zijn scherp en kritisch, en zijn mede daarom van grote waarde voor alle leerlingen en leerkrachten van de Windwijzer!

 

En een geweldig mooi voorbeeld van leren met LEV. Van leren met hart voor elkaar.

Ontwerp zonder titel (7) Ontwerp zonder titel (7)
Ontwerp zonder titel (5) Ontwerp zonder titel (5)
Ontwerp zonder titel (6) Ontwerp zonder titel (6)